SubUniversity

SubUniversity er et tilbud til elever på 2. årgang på udvalgte gymnasier i Region Midt.

Som deltager i projekt SubUniversity får du tilknyttet universitetsstuderende som mentorer og deltager i et særligt mentorforløb på Aarhus Universitet.

Du bliver en del af en mentorgruppe hvor I er ca. 15 elever og 2 mentorer. Mentorerne læser selv på en uddannelse på Aarhus Universitet.

Mentorforløbet består af tre dagsseminarer som afholdes på Aarhus Universitets lokationer i Aarhus. På dagsseminarerne vil der både være faglige oplæg og program som er tilrettelagtaf dine mentorer.

Gennem mentorforløbet bliver du klogere på hvad det indebærer at læse på en universitetsuddannelse.

SubUniversity er primært et tilbud til elever, hvis forældre ikke har en akademisk uddannelse. I alt deltager 250 elever fra 28 gymnasiale skoler i Region Midtjylland.

Eleverne udfører spændende forsøg, overværer forelæsninger og øvelser og er tilknyttet en mentor, en ældre studerende, der selv er mønsterbryder. Mentoren har en Facebookgruppe med dem. De besøger mentoren på et kollegie, eller hvor de nu bor. Der snakkes om økonomi under studiet, fredagsbar, sværhedsgrad af studierne eller hvad der nu måtte være af spørgsmål.

Du kan læse mere om projektet her

Kontaktperson på Holstebro Gymnasium og Hf

Pia Vogel, pv@hogym.dk