Studiemiljø

Holstebro Gymnasium og HF er meget mere end undervisning.

Skolen giver dig rig mulighed for at dyrke nogle af dine andre talenter end de boglige. Er du til teater, kan du blive en del af skolekomedien – enten på eller bag scenen.

Sammen med dine skolekammerater kan du også bruge lidt tid efter undervisningen i et af skolens studieområder. Her kan man både arbejde med skoleting, spille bordfodbold eller bordtennis, eller bare sidde og hygge sig.

I januar 2011 blev skolens nybyggede motionsrum taget i brug. Her vil du efter skoletid kunne motionere sammen med skolens andre elever og lærere. Desuden er der løbende tilbud om frivillig idræt, f.eks. klasseturneringer i boldspil.

Skolen afholder ligeledes nogle årlige fællesarrangementer, hvor spændende personer gæster skolen med foredrag, diverse workshops eller lignende.

I løbet af din tid på Holstebro Gymnasium og HF skal du – som en del af skolens internationaliseringsindsats – på studierejse til en destination i udlandet. I den forbindelse vil du sammen med dine klassekammerater få kendskab til fremmede kulturer.