Talentarbejde

Det er en væsentlig del af Holstebro Gymnasium og Hfs målsætning, at alle elever får mulighed for at dygtiggøre sig på deres individuelle niveau. Det er en del af skolens overordnede målsætninger og visioner, og det er også indskrevet i skolens Strategi for Talentudvikling .

Det er vigtigt for os, at “alle skal stå på tæer”!
Holstebro Gymnasium og Hf har derfor en god tradition for at tilbyde elever forskellige talenttilbud.
Ud over at eleverne løbende udfordres på deres faglighed og evner i den daglige undervisning, sikres de mest talentfulde elever mulighed for at udvikle sig fagligt ved at de tilbydes deltagelse i en række talentaktiviteter.
Disse er målrettet dygtige og ambitiøse elever, der har evner og potentiale til ekstra spændende faglige udfordringer.
Desuden er der også tilbud til elever med et oplagt fagligt potentiale, men som måske lige mangler et lille skub i troen på sig selv, som f.eks. SubUniversity, som er et initiativ som Holstebro Gymnasium og Hf har været med til at oprette, og også er gymnasiekoordinator på.
Her på siden kan man læse om de mange  muligheder, som Holstebro Gymnasium og Hf tilbyder for at få sit talent og potentiale udfordret og stimuleret.